Followers

Sunday, February 7, 2010

Latest Project

After sooooo long, finally, I managed to siapkan 2 of my favourite baju kurung pesak gantung. Hell ya, Im super proud of it. Dengan tomah orang orang yg bermulut tong sampah, menyatakan yang aku ni tidak layak untuk membuat aktiviti aktiviti rumah tangga ini. Nah ambik kau! tengok sendiri. Kalau tidak percaya boleh tanya dengan cikgu aku dalam fesbuk. hahahaha



this one is japanese cotton. Beli at Jackel, oopss sorry, dapat secara percuma. Actually aku beli this material 2 metres only untuk buat blouse, at the same time ada customer lain beli 4 metres. Ended, the 2 metres and 4 metres masuk dalam paper bag aku, but they charge me for the 2 metres only huhu

aku saratkan dengan jahitan manik di lengan, sequin and batu permata di bahagian dada



lengan ni jahit biasa jak, tapi buat double line so that nampak tebal sedikit




zoom to bahagian dada







and this one also baju kurung pesak gantung. I love pesak gantung cos ianya dapat menapuk lelemak di bahagian perut, at the same time ada cutting sedikit yg malu malu kucing gitu. This one kain cotton jugak, tapi ada lubang lubang, kain fevret nenda ku, ku padankan dengan kain thai silk.

bahagian dada disaratkan dengan manik bunga



aku zoom kan sedikit



ni pulak motif di bahagian lengan




so bila dipakai, ia kelihatan seperti begini ;)
jangan tanya la aku ambik masa berapa lama untuk siapkan. kalau ikutkan, potong baju and jahit tu dalam masa sehari pun boleh siap. Kalau manik pulak maksimum pun seminggu boleh siap. Tapi, memandangkan aku cuma buat secara part time, so berkurun jugak lah mau menyiapkan. Kadang malam after balik kerja tu, mau jugak sambung jahit, but then nanti sampai juwing juwing pulak aku ni menjahit. So kawan kawan, harap maaf, tempahan raya telah ditutup! walaupun tidak pernah dibuka. hahaha

2 comments:

  1. baju ku jgn kata siap...potong pon tidak.. berabuk sudah tu misin jahit wakakakak bila la aku ni mau bertobat

    ReplyDelete
  2. cantik!takyah amik tempahan..bukak kelas menjahit je! :)

    ReplyDelete