Followers

Wednesday, December 23, 2009

A Sunday with the eldest



Hari ni aku ponteng kelas jahit. Saja ja, aku tidak mau ambik risiko berjalan jauh, tiba tiba kelas cancel..hanj betul! Niat di hati mau menjahit di rumah jak, after so long, aku rasa banyak kain baju yg masih separuh masak, cos nowdays busy attaching myself with playing all the games in facebook. balik balik menanam, mencuri, mencari harta karun, and menyuci aquarium. so not productive, tiada hasil langsung, mengantuk adalah....




bangun pagi ingatkan mau singgah Ikano untuk tapau yoo tiaw lagi for breakfast, but then kak itok saw me, masa tu she's busy blowing her hair. kalau boleh mau kasih kembang macam Olivia Newton John, end up macam Rafidah Ajiz..alahai... "dik, what are you doing today? faster lah get ready, follow me, u said u want to go to chocolate lounge with me..." after several talks, negotiation, pertikaman lidah tanpa pertumpahan darah..maka aku tewas..terpaksalah aku ikut dia. Bukan apa, she got appointment at The Garden, ini aktiviti pengurusan badan dia lah ni, sesi selama sejam, habis tu aku ni? mau dijadikan anjing peneman duduk tercongok di situ ka? Nasib baik aku ada laptop buruk yang berusia 4 tahun ni, walaupun rabak, adalah reason aku melepak di starbucks. While tunggu kak itok finish, sempat jugak lah aku menuai and menanam




After selesai upacara pengempisan perut si kak itok, then kami lunch at Delicious. Memang favourite spot to eat, cos the order will never go wrong...and so santapan for the day:





salad




spicy seafood pasta





Duck Confit Spaghetti




di penghujung rancangan, kami sempat mengunyah scones lagi...memang must order item lah tu



then after mengalas perut, kami menapak ke The Garden...Kak Itok said she wants to go to Fiorucci . Tiada apa pun yang menarik di situ, walaupun kak itok offer aku sepasang, tiada yg menarik perhatianku..tapi aku sempat mencuri aksi kak itok...(yg sangat bangga kerna berjaya menurunkan berat badan, dan mampu untuk menyarungkan blouse nude colornya itew)




ya, lusuh sungguh keadaan crocs ku itew, disebabkan lama betul hendak menunggu kak itok untuk buat decision which kasut to buy, so kaki ku pun beraksi...


































memang tiada pun yg bisa membuatku teruja..aku tinguk macam banyak jak berlambakan di sungei wang ni....




at last, balik empty hand!!!




uiiissshhh!!! ko jangan ingat kami mau balik, belum lagi....kak itok seret lagi aku ke BV. Masih ingat lagi niat utama utk berget together session hari ni sebab mau ke Chocolate Lounge kan~~~







nah, inilah dia....ada branchnya di OU and Pavi






the interior..biasa jak, tapi sejuk sampai ke tulang sum sum






antara produk yg boleh dirangkut...those yg mau buat hantaran kahwin pun boleh singgah ke sini. kalau setakat aku ni tidak lah....









this one macam chocolate boutique lah ni..ada macam macam jenis...coklat warna biru pun ada

kalau sapa mau minang aku, boleh lah include yang itu dalam list hantaran kekeke





inilah Little Jane (bukan Mary Jane)...benda yang membuatkan si kak itok tergila gilakan mau ke sini



Aku order Ms Coco..cos this one stated bittersweet...







yang ini saja menarik perhatian aku..pankek apa ntah..ada strawberry, pistachio and sultana




mari aku rasa sikit Ms Coco ni...hmmmm...hancus!!! manis gila! bukan apa, lagi pun I'm not a chocolate lover, aku kan penagih kopi






overall...kalau tidak ke sini lagi pun tidak mengapa..aku penat berjalan hari ni..balik tangan kosong pulak tu..tapi I enjoyed spending my time with kak itok..mengantok..kau tidak nampak mata aku macam garfield? muka dan pipi sudah membulat dan perut memboroi..ya, aku kuat makan...sebab aku TENSION!!!








2 comments:

  1. chanteq baju mu tu ;) itu yg ko tunjuk itu hari tu kan?
    jan ko complain kena temankan kak itok... idola ku tu bah ;)

    ReplyDelete
  2. Wow.. 'biru mata hitam ku' lah kuku itu... ;-p

    ReplyDelete