Followers

Monday, August 31, 2009

Mari ke Bali yuk!






Sekadar tajuk sahaja hahaah...marilah bukak puasa di Ole Ole Bali, Solaris







anyway, walaupun tidak dapat ke Bali, namun jiwa ragaku tetap puas. Kerna, pada hari itu, aku berbuka puasa with my gurlfwens (bujie and Ida). oopss lupak, ada si Naley...tapi bukan ge girl ok. Activity ini telah dirancang berkurun lamanya, zaman zaman bos aku masih berambut lebat and zaman zaman Mr Poon masih berkhidmat di AEON lagi. Namun, akibat 3 sahabat ini yg "kekal" kesebokannya..finally, dapat juga kami jumpa masa yg telah lama menghilang itu...bukan faktor usia ok.






26th August 2009, chantek..ngam ngam gaji pulak tu...semua org puasa, chantek..semua orang balik awal, chantek...semua orang siapkan kerja, chantek...sudah reserved seats, chantek...walau bagaimana pun, tidak semua perkara chantek di hari itu...iya






aku balik seawal 530pm...kalau diikutkan tidak lah awal mana, macam tiada beza pun...yg budak dua tu lagi lah awal...so i promised to pick ida frm her office and shoot to Solaris...tp zaman sekarang ni, zaman hujan...hujan tiba tiba pulak tu. Kalau udah hujan, biasalah orang KL...pemandu semua seronok tengok air yg mengalir di longkang and tepi jalan. Membuatkan keadaan lalulintas macam sarang tebuan....sudah lah area ofis ku tu memang sarang tebuan...haih....walaupun ofisku tidak berapa jauh dengan ofis si Ida...believe it or not? from 530pm, i reached there 645pm...itu pun si Ida kena berjalan kaki menuju kereta hitam yg ku drive di hari hujan itu. Cian Ida, sudah lah berpayung, bertopeng lagi tu...byk betul props yg terlibat ya ;P






Sambil didendangkan dengan lagu-lagu kak Mariah Carey, kami pun bergosip ringan, memaki pemandu perempuan yg bodoh (kurang pahala puasa aku), berdansa ala ala menebar roti canai dan sebagainya demi mengisi masa lapang ketika kesesakan lalulintas menular di sekitar ibu kota. Hmmmm ntah sempat kah tidak mau berbuka dengan si Bujie ni. (Mujur ada Naley). Kalau tidak sempat....terpaksa lah aku berbuka dengan cara korek hidung atau tadah air hujan kat luar tu and minum..oh tidak! nasib baik si Ida bekalkan mentos, menu berbuka di dalam kereta...(benda manis memang afdal ye)






Malang sekali, malang tidak berbau, kentut berbau....ya memang malang...serupa macam beraya di perantauan rasanya..kami terpaksa berbuka di dalam kereta dengan mentos si Ida tadi...aku kunyah sebijik, and I was amazed bila nampak si Ida berbuka dengan mentos tu macam makan kacang..hahaha..aku ni lapar jugak tapi aku tidak mau spoil moi appetite.






Well well, as soon as we reach Jalan Duta, the traffic udah ok...pecut pergi Solaris...Ole Ole Bali here we go.....tunggu ya Bujie....





Anyway, walaupun hari itu dimulakan dengan onak ranjau yang berduri, namun it ended so well. We had fun together, like always....maybe because of this:





my es campur, we were so sexcited to see this (u can see Bujie's face behind)...ingatkan kecik jak but then meninggi cam KL Tower plak. Camna aku maw habiskan...



nah! pandangan atas...its actually their local dessert..dalam dia ada sagu, rubies, nangka, kelapa and macam macam lah...lebih kurang ABC.....






NAMUN











nah! lagi sekali nah! ambik mu....roboh KL Tower aku :( semua gara gara aku yg tidak pandai diam cos over excited dapat es campur ni....tapi ndak pa....ndak rugi jak tu, cos time tu pun aku kenyang cam ular sawa...kalau tidak tumpah pun aku tidak boleh habiskan....Ida sampai jadi mak Guard mengawal benda tu, takut nanti aku terlanggar lagi sekali huhuh



Itu jaklah gambar yg hendak dikepilkan di sini...setakat main dish kami tu, anda boleh saksikan dalam blog bujie....but then I recommend this place to all of you cos the price ok, suasana ok, taste pun ok....ni memang tempat kunjungan kami sekeluarga...selamat berpuasa...

3 comments:

  1. ahahahaks! mmg tak boleh lupa bagaimana kau robohkan 'KL Tower'mu ni :D
    nevertheless, we had fun,that's what most importantante, gf...

    ReplyDelete
  2. waduhhhhhhhh.... sedap nya ice cream... apa sudah jadi.... ;-p

    Nice place lah... harus di terjah... ^_^

    ReplyDelete
  3. cedapnya itu KL tower tu! am jeles!!

    ReplyDelete