Followers

Wednesday, January 28, 2009

CNY 2009

Just to update you all about my CNY holiday. oh, its been a long holiday for me, al maklumlah, aku kan workaholic....kalau satu hari cuti pun, aku ndak tau mau buat apa di rumah tu...so on 25th, since there's no Sunday Operation, so I've decided to accompany amoi jalan jalan di Chow Kit...penuh dengan perasaan yang berkobar-kobar...kami 2 beradik meninggalkan Kak Itok di rumah dengan pesanan "you duduk diam diam di rumah and study ya" kasian....akan tetapi, kerana kami terlalu excited, bekalan oksigen tidak mencukupi untuk disalurkan ke otak kami, untuk berfikir secara waras dan rasional...kalau sudah mau CNY tu....chow kit tu pun area cina....tutup lah kadai bah....pulang tangan kosong..nasib baik minyak petrol turun harga...so in the end, kami pun pick up Kak Itok and have our lunch at Korean Garden OU.


On 26th pulak, as planned earlier, this one memang upacara setiap tahun! Visit Ah Yee at Seri Petaling. Ini merupakan satu KEMESTIAN untuk kami 3 beradik (kalau mimi and awang ada di KL pun mesti di angkut jugak), kalau tidak, Ah Yee akan send report to our Head of Group, Puan Hajjah Fatima Chung ok. Walaupun ianya upacara tahunan, namun ada kelainan di abad ini, Ah Yee sudah pindah rumah baru, but same area...tengoklah rumah barunya:




Oh tapi, sebelum pergi ke rumah Ah Yee, kami merayap di Ikea dahulu, kerna ingin memerut di sana, memandangkan kami tidak boleh makan di rumah Ah Yee (hubungan antara 2 kaum). Jadi, kami cuma lunch di News Cafe, sambil membaca/membelek magazine free...and not only that, since di Tesco tu ada Thai Fair, kami pun merangkak dan memborong beberapa jenis Thai dessert...huh..tapau ke rumah Ah Yee..




Apalah yang kami boleh makan? setakat junk food, buah-buahan, asam jeruk..tapi malangnya tahun ini tiada kuih kapit..huhu..But watever it is, acara yang dinantikan adalah seisi pemberian ang pow. Walaupun nilai bukan Wang Besar, namun, this would be the first time kami ambik gambar ala-ala seisi penyampaian hadiah. Pasal tu excited gila





In return, Ah Yee dapat Hamper Famous Amos, siap mau show off lagi...Happy Chinese New Year!!!!



No comments:

Post a Comment