Followers

Saturday, October 17, 2009

Ketam Gemuk!






I think most of you have heard Fatty Crab Restaurant before. Once I said "fatty crab", those yang sudah pernah pergi mesti cakap sedap yang sedap yang sedap macam tiada tandingan, yang sedap memang rugi kalau tidak pernah makan, yang sedap macam memalukan kalau kau tidak pernah pergi, yang sedap macam di situ saja lah boleh makan, yang sedap konon macam ketam dia lah yang paling gumuk gumuk.



Apa yang disebut di atas mostly comes from mulut kak itok. yup! cerita kak itok memang buat kau berliur. Cerita kak itok tu since aku study di JB lagi. Cerita kak itok tu mau belanja aku pergi makan ketam ni since kami stay in pantai hill park lagi...arghhhhh enuff bout all the past, semuanya sudah basi.




Yang penting, tahun ni akhirnya aku dapat pergi jugak ni restaurant fatty crab. akhirnya, aku dapat jugak melihat keadaan sebenar restoran itu yang konon kononnya sangat laku and packed with peoples. Akhirnya aku dapat jugak makan ketam yang diwarwarkan kononnya sedap. Akhirnya aku blogkan jugak di sini. I went there twice acually, and both visits actually kena belanja hahaha


This is it: setting memang restoran cina habis. Kain meja merah!
Address and contact details:
5, Jalan Tasik, The Mines Resort City, Seri Kembangan43300 Selangor, Malaysia
Tel: 03-8945 6448






Menu for the night:



air kelapa pondan sebagai pembuka ;P



nasik goreng (terlupa mau ambik gambar)



ntah sayur apa (lupa mau tanya)



butter prawn




and this would be their famous dishes.






mari sini aku cerita sikit. If you order the crabs, there would be 2 choices only (TWO as in 2) ya, ada 2 saja menu dia, its either masak chilli or steam. WHAT????? i was like..... wow! katanya fatty crab, so their specialty shud be cooking the crab, and theres only 2 choices not even sweet and sour??? wow, just look at the crabs....i mean, is that what u call a fat crab????? crab yang aku makan di Tawau tu lagi gumuk gumuk....arghhhh indah kabar dari rupa...tapi ok lah orang yang belanja....but, im not saying that its bad, as in the taste. But for me, actually biasa jak



the restaurant located in Mines, and theres a lake sebelah tu, so dalam lake tu ada banyak betul ikan. nah tengoklah sendiri, macam LIPAS! Gelik aku!!!



nah, aku kasih zoom sikit, blur pulak. Itu ikan keli actually, memang besar besar and banyak. Saiz besar paha aku pun ada.


Overall, aku rasa I enjoyed feeding the fish! yes, we can request roti from the pelayan restoran. Then tey will give u satu bantal roti, then after tat u can feed the fish. Yang best nya looking at the fish berebut rebut makan roti...ini ikan actually kau bagi apa pun dia makan. Kadang aku rasa kalau aku terjatuh dalam lake tu pun dalam masa 5 minit habis lunyai aku dikerjakan hahahaha




2 comments:

  1. sedap ni malangnya aku alergik....wlu apa pun nanti kita pigi yahh

    ReplyDelete
  2. Hehehhehe.... Gumuk lagi katam di tawau ahh... hehehhe

    Oh masih hidup pula ikan2 di mines tu ...hahahah... lama nda kasih makan tu ikan2... mcm kelaparan ja selalu... hehehhehe

    ReplyDelete