Followers

Sunday, February 1, 2009

Shopping at Masjid India

Wonderful, tiba tiba yesterday aku Off, normally jarang aku off Saturday. Since my Indian best friend, Malar pun off, so I decided to bring her jalan jalan to Masjid India. Planning to buy Saree. I love this material, chantique kalau bikin Baju Kurung or Kebaya...memang aku biasa buat, sometimes orang pun macam pelik...lagi pun aku tidak menggemari corak bunga bungaan....kadang tu ada jugak boleh teraccident dengan orang, corak hampir sama, macam boria..nah tengoklah..memang ada separuh orang rasa kejutan budaya pasal kombinasi warna India ni pelik pelik...but that's what we call Colours of Ranggoli...Im absofuckinglutely Lurve the colours......jamu lah:


material ini boleh didapati daripada harga serendah RM29 hingga ratusan ringgit. Dengan 3 pasang kain ini, aku cuma belanja RM1oo++ ok apa...cheaper than the normal fabrik yg di beli di Jalan TAR kan...kalau beli sari u will get 6 metres satu pasang...berkilauan lagi....huhuh

Tapi lain cerita la, yang ini aku lupa mau blogkan...ianya adalah hasil kreativiti apabila gatal tangan melanda...sorry ini bukan khidmat servis tepi jalan Masjid India yang selalu orang buat sebelum kawin tu..kononya RM10 satu tapak tangan...ini hasil titik peluk MAK ok....kiranya kalau aku mau kawin, aku boleh buat sendiri di tapak tangan ku ini,



sebelum

selepas

*************************

yang ini pulak khas ditujukan untuk my Mimi. Hasil kegembiraan daripada game Roda Impia the other day, me and Ida jalan jalan at Amcorp Mall, and masuklah sebuah kedai aksesori yg kerap jugak aku kunjungi, dan sebentuk cincin yang gabak gebu ini telah menambat hatiku.

kalau dalam gambar nampak buruk, kalau di flash nanti ndak nampak, terlalu silau...tapi murah jak ni RM15..worth it..kalau batunya jatuh selepas beberapa bulan pun ndak lah sedih sangat...tapi kelihatan seperti mouse ku kan?

2 comments:

  1. bole la aku mintak kau melukis tgn ku bila aku kawin nnt kan. cantek bah elsa.

    ReplyDelete
  2. memang cincin tu lagi cantik dilihat masa real-life...

    ReplyDelete