Followers

Thursday, February 5, 2009

Kisah Bapak Ku dan Hantu.....

Tidak perlu untuk anda berasa seram...ini bukan cerita hantu...oh ini cerita hantu...tapi bukan hantu seram....ini adalah lawak puaka.....

Kisahnya begini, beberapa bulan yang lepas....aku telah ditimpa kemalangan...oh bukan lah kemalangan accident...tetapi my charlie (kereta Gen2 hitamku yg hensem) telah dihempap pokok...bagi sesiapa yang mengikuti perkembanganku, ini bukan tragedi pertama..tapi tragedi kedua..kerna sebelum itu my kelisa pun dihempap pokok jugak..tapi insiden kedua tidaklah seteruk insiden pertama..kelisa ku terpaksa masuk ICU almost 2 mths jugak. Thats why I change to Gen2.

Well, al kisahnya, pada suatu malam ketika aku masih di kantor, tiba-tiba rakan sedepartmentku menyapa "Elsa, awak parking atas bukitkan? sebelah Viva putih" I just sd YES. then she replied "ha, mari ikut saya, kereta awak kena timpa pokok" I just act cool at that moment, cos aku udah ada experience...

Setibanya di bukit..hmmm aku lega, kerna pokok tersebut rebah di antara kereta ku dan Viva putih itu...so kereta ku bukanlah kena hempap...cuma ranting-ranting pokok tu mencalarkan sedikit kulit my Charlie, tapi Viva putih tu teruk jugak cos ada kemek kemek and side mirror patah. So, few guys help me to move out the car cos pokok tu agak menghalang sedikit.

The next day, that Viva putih owner tegur aku, Karmila namanya, panggil kam:

kam: Elsa, semalam masa pokok tumbang tu awak ade nampak ape2 tak?

me: nope..(tp aku rasa lain macam), tp apa maksud kau nampak apa2?

kam: ingat lagi budak lelaki yg tolong kita malam tu? diorg cakap diorang nampak pontianak

me: APAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! (meremang bulu ku, sampai sekarang)

kam: ye, diorang nampak dia bertenggek kat akar pokok tu...lepas balik malam tu budak lelaki tu muntah muntah..diorg tak nak bgtau kita pasal nanti kita takut...tadi br diorg bgtau..

me: habis tu? yg sekarang ni x takut??? baik jgn bgtau langsung...

so malam tu kami balik bersama2 dengan keadaan ketakutan di mana kami berlari lintang pukang masuk dalam kereta...ishhhh seram mak!

The next day, I call my dad...ha sini baru kisah bapak aku muncul....

me: bla bla bla eeee.......(talking and telling the whole story dgn merengek ketakutan)

papito: ish!!! macam mana bah kamu ni tinggal di KL tapi takut hantu!!! kamu ni percuma jak belajar tinggi tinggi tapi percaya barang begitu..

me: iya bah pak...takut aku...bergegar aku...kembang lagi tu bulu

papito: eh, mana ada hantu di KL..KL tu trafik jam..takut hantu mau tinggal di KL..ndak da tu

me: aik???masalahnya hantu bukannya di jalan raya..ini di parking..sebelah parking tu hutan banyak pokok...

papito:hey, berenti lah tu barang!!! ndak da lah tu..itu hantu pun takut tengok mukak mu dik...janganlah kau percaya...apa kamu ni

me: ???? (blur blur and still ndak boleh tidur malam)

itulah al kisahnya...tapi yang penting, bapak ku memang tidak sukak dengar barang begini..kalau boleh dia tidak mau kami ni percaya yang hantu tu wujud..tapi sampai sekarang kalau di rumah Tawau..tgh malam kalau mau minum, aku mesti mintak bapak ku temankan ke dapur..kesian....

2 comments:

  1. aku pasti ade seseorang di balik pokok
    di atas bukit itu sedang memerhatikanmu setiap
    hari..dia inginkan DARAH KAMU!!!!!...

    TOP COLLECTOR..HUHU..

    ReplyDelete
  2. Hahahha....saya yg membaca pun meremang bulu romaa... (Tipu! ckp tak de menakutkan.. ;-p)...

    Aku ni bab mcm ni paling penakutttttt!! LOL..

    ReplyDelete