Followers

Sunday, December 28, 2008

My Weekend (2 days off)

Wah, this mth aku rasa macam terlalu banyak cuti. Walaupun aku volunteer coming to work on 29th and 1st (PHs). And still aku ada cuti lagi on 5th and 6th untuk menyambut mummy from Haji. So Saturday, 27th me and Nazir pergi jalan-jalan sekitar jalan chow kit, hmm kadang kadang kena jugak visit tempat tempat macam ni cos ada banyak barang yang kita ndak jumpa di shopping complex. Tapi, be wise like me, bawak abg Nazir, Duta Chow Kit, senang sikit.


But then, afternoon, I drop by office cos Im waiting for a friend to hang out with. And suddenly he called, sd that I have to follow him to accompany our friends to watch Rancangan Sehati Berdansa...OMG!!! enough with this reality show....cukuplah bawak mummy tengok AF dulu-dulu, AGAIN????


He only said that he got free tickets, rupa-rupanya, bukan sekadar free ticket, free entrance bah tu, dengan syarat, kami ni jadi supporter si Amyza & Khairil....MAK AI!! siap disediakan bus to Putrajaya, makan minum, t-shirt warna merah, banners and props lain2 lah. Mula tu ada excited sikit pasal boleh tengok live, but once I knew that i have to become a supporter aku rasa aku mati pucuk sekejap...sebab aku adalah jugak mengikuti rancangan tu, cos kadang-kadang tertengok, and pasangan Lisda & Fauzi tu really catch my eyes. hmmm...nampaknya aku jena jadi musuh dalam selimut lah.

PICC

menunggu masuk ke dalam dewan, sungguh di luar kawalan

Supporters have to sit at the right side of the stage, again, keadaan sungguh tidak terkawal and I cant believe that I'm in the group

Dont ask me, I dont know who is he

One of the banner, bagus jugak benda ni, at least dapat cover muka


kalau sudah duduk tepi tu, tiang jaklah yang nampak

Sampai habis rancangan pun keadaan masih tidak terkawal, tapi apa pun aku puas kerana pasangan Lisda & Fauzi menang. Walaupun aku bukan supporter dan tidak mengundi but I think they deserve to get the Winner Title. Anyway Congratulations, any pasangan Amyza and Khairil sorry to have such bad supporter.

Then today, Sunday, Nazir invited me and Yaya to join him for the TV3 Roda Impian Audition. 10 am kami berjanji untuk bertemu untuk mengalas perut dan kemudian pergi ke lokasi yang terletak di Kelana Business Centre. Keadaannya terkawal, orang tidak ramai dan audition dijalanjan smoothly.

Tengoklah gelagat kami:

Just for your information, macam mana audition dijalankan, adalah satu ujian, dia bagi sehelai kertas dan kena jawab beberapa soalan ala-ala roda impian tu, aku dapat markah 8/10. dua soalan yang aku ndak dapat jawab tu adalah:

sebelum & selepas: anak buah epal (aku dapat jawab epal jak)

atas peta: Sungai Siput Perak (yang ni aku jawab Sungai Bukit Merah)

Then after that adalah sesi temuduga, because dia mau tengok our personality. Yang part tu aku lulus cuma komen dari pihak tu aku ada masalah apabila bertutur bahasa melayu...agak slow (habis kalau hari hari di ofis speaking London macam mana jugak kan...lagi pun mana pernah pernah pergi interview cakap bahasa melayu)

Then final test is the screen test. yang ni memang macam sial. dia record lah gelagat kita, seolah olah kita dalam game show tu, kita kena act ada roda di depan tu kita pusing pusing, pilih huruf, cuba selesaikan, tapi kena kreatif, ceria dan happening. Bayangkan lah aku berteriakan di dalam bilik tu macam orang gila...tapi walau apa pun, its a new experience for me...kalau dapat akan di blogkan lagi

1 comment:

  1. lenkali pi audition mintak tips sama si sopi..dia penah masuk celebrity square...haha..
    kalah sbb taktau zainal abidin berasal dari kumpulan mana dulu..:P

    ReplyDelete